Alacsony kibocsátású ecoFLEX modelleket mutat be az Opel
A General Motors Europe (GME) új környezeti stratégiai tervében, rövid távon a szén-dioxid kibocsátás csökkentését, hosszú távon pedig új meghajtási rendszerek bevezetését tűzte ki célul. A szeptemberi Frankfurti Autószalonon az Opel összes modelljéből látható lesz majd egy ecoFLEX variáns, emellett kiállítják a GM HydroGen4 hidrogén üzemanyagcellás járművét. A Cadillac 2007 őszén piacra dobja a BLS szedán bioethanolos változatát, 2010-től jönnek a szintén bioethanolos Opelek és Chevrolet-ek, 2012-re pedig már 16 új GME motorcsaláddal és tízfajta erőátviteli családdal kell számolnunk.
A GM Európa legnagyobb márkája, megengedheti magának, hogy mindegyik modellsorozatból készítsen ecoFLEX verziót, mely autókkal a nagyközönség először az idei Frankfurti Autószalonon találkozhat. Az ecoFLEX típusok gazdaságosak, takarékosak és alacsony szén-dioxid kibocsátásuk révén kímélik a környezetet. Az első ilyen, jövőre debütáló modell a Corsa 1.3 CDTI lesz, 119 g/km-es CO2 emisszióval. Idén a Saab kiterjeszti BioPower családját, őszre a Cadillac is elkészül saját etanolos autójával, 2010-ben pedig a vásárlók választhatnak majd alkoholos Opel/Vauxhallt illetve Chevrolet-et is. 2007 és 2012 között a GME nem kevesebb, mint 16 új motorcsaládot mutat be, melyek 93-féle variánst ölelnek fel, s 10 új erőátviteli családdal is megismerkedhetünk, melyek 48-féle opciót kínálnak majd.
A drasztikus károsanyag-kibocsátás csökkentés érdekében a GM a közeljövőben a belsőégésű motorok hatékonyságának javításán fog dolgozni, s nagyobb mértékben alkalmazza az alternatív hajtóanyagokat. A kezdeményezés első hírnökei az ecoFLEX modellek, Eco-Turbo és CNG (földgáz) erőforrásokkal, Előbbi benzines és dízel turbómotorok kisebb lökettérfogatból állítják elő ugyanazt a teljesítményt. A GM dollármilliárdokat öl olyan innovatív technológiákba is, mint a rugalmas E-Flex hibrid meghajtási rendszer vagy a zéró kibocsátást biztosító, hidrogén üzemanyagcellás hajtás.
Szintén szeptemberben, Frankfurtban debütál a GM HydroGen4, a Chevrolet Equinox üzemanyagcellás autó európai változata. Jövőre egy tíztagú flotta tesztelése indul Berlinben.